1946 - az év, amikor a világ egyik , ha nem a legnépszerűbb robogómárkája született. Az olasz Piaggio által életre hívott Vespa neve egybefonódott a robogógyártáséval, 67 év után pedig még ma is a legjobbak közé tartozik technológiai és stílusbeli színvonalát illetően egyaránt.
A márka egyik legfontosabb tulajdonsága az is, hogy folyamatosan képes úgy megújulni, hogy nem téveszti szem elől gyökereit, múltját.
Ennek a megújulásnak és a múlt tiszteletének fényes példája a Vespa 946. Ez a 125 köbcentis robogó olyan formákat vezet be a mindennapokba, amiket eddig csak koncepciómodelleken, terveken láthattunk. A futurisztikus, rendkívül egyedi vonalak mellett pedig benne van minden, ami a Vespát jellemzi, jelenti. Ilyen a vázként is működő borítás, vagy éppen az első repülős lengéscsillapító (ami a féloldali felfüggesztéssel kiegészülve egészen lenyűgöző képet fest a robogó elején).
A klasszikus formákból újdonságként emelkedik ki a különleges "lebegő" nyereg, a vékony idomok, finom, dinamizmust sejtető ívek, az első fényszóró kialakítása, a faridomba simuló kerek hátsó lámpa, a digitális műszerfal, de akár az új stílussal rendelkező keréktárcsa is.
A dizájn egyértelműen az áramvonalasítás jegyeit hordozza magán, a Vespa 946 vonalai keskenyek, még cseppformái is "soványabbak" elődjeinél, oldalról nézve a nyereg alatti rész igazi darázspotroh-szerű képet mutat, ami talán nem véletlen, hiszen az olasz vespa szó darazsat jelent. A név eredetileg a kétütemű motor hangjára utalt, de ez nem jelenti azt, hogy a mérnökök ne próbálták volna meg formába is önteni a név jelentését.