Az LX után a Vespa visszatért a Primavera örökségéhez, amit új, modernebb tartalommal töltött meg.
Az LX-hez képest első pillantásra talán nem látni sok különbséget, pedig már a levegő-beömlő is új nyíl alakot mintázó formát kapott, ami esetleg a 946-osról lehet ismerős. Megújult azonban a futómű, az első lengőkar, az ülés formája is (nagyobb lett és kényelmesebb). Kevesebb műanyag kapott szerepet a borításban, a világításban pedig LED fényforrások vesznek részt.
Az 50-es Primavera két- és négyütemű változatban kapható. A kettő a motortól eltekintve szinte mindenben megegyezik egymással, két nagyobb különbség: az olajozás rendszere, ami a 2T-nél automata keveréses, a 4T-nél pedig nedves karteres; valamint a hátsó dobfék mérete, ami 110, illetve 140 mm-es átmérőjű.
A Vespa Primavera 125-ös szíve egy egyhengeres, négyütemű, 124,5 köbcentis, léghűtéses, elektronikus üzemanyag befecskendezésű motor, aminek maximális teljesítménye 7,9 kW/10,6 lóerő 7700-as percenkénti fordulaton, míg legnagyobb nyomatékát, 10,4 Nm-t 6000-es fordulatszámnál éri el.
A robogó elektromos önindítóval indul, sebességváltója CVT rendszerű fokozatmentes automata. A megfelelő lassításról és a biztos megállásról 200 mm-es, hidraulikus tárcsa, illetve 140 mm átmérőjű mechanikus dobfék gondoskodik, ABS-szel kiegészítve.
11"-os kerekein 110/70, illetve 120/70-es gumi feszül.
A Primavera 50 kényelmes, átlagos méretű robogó: hossza 1860, szélessége 735 mm, amihez 780 mm-es ülésmagasság és bőséges, 7 literes tank tartozik.
A 125-ös Primavera méreteiben megegyezik kistestvérével, a Primavera 50-nel: 1860 mm hosszú, 735 mm széles, ülésmagassága 780 mm. Üzemanyagtartálya viszont nagyobb, 8 literes, ami jól is jön a 125-ös motor mellett.
Fiatalos, lendületes színekben kapható.